* SELAMAT DATANG DI SEKAWAN SERVIS ELECTRONIC * SERVIS:TV,COMPUTER,DVC,Ampli fier dll. * Spesialis Kulkas,AC Rumah, AC mobil dan Mesin Cuci. * Alamat: Taraman Sidoharjo Sragen *

SEK4W4N SERVIS ELECTRONIC

HARDISK

On 0 komentar


Salam semua...dua tiga hari ni komputer aku buat hal pulak nak buat apa pun tak menjadi asyik hanging je...aku pun cuba la install windows kot-kot windows ada masalah aku masukkan cd install aku biarkan dia buat kerja dia ...sampai   tahap nak format hardisk dia buat hal pulak  dia  kata tak boleh  format pula apa ke jadah pulak ni...aku cuba berkali-kali tapi gagal ...aku dah hot ni bayangkanlah data aku kat dalam benda alah tu dekat 70 giga woi ....hancus semuanya sebab hardisk dah rosak menyesal aku tak back-up semua data aku kat dalam tu apa nak buat nasi dah jadi bubur nasi.Aku buka penutup hardisk dan aku cuba install 
windows sekali lagi ini last lah aku rasa jadi ke tak terpulang ..tapi jadi pula...separuh jalan je  dia hanging juga malas nak layan aku.
  Apa yang menyebabkan hardisk kita rosak...sebenarnya ada beberapa sebab antara nya  ialah pc kita ni termasuk dalam pc yang slow la pastu Ram pula cukup-cukup makan jadi dia gunakkan space hardisk sebagai mengantikkan Ram ..kita install pula software yang power-power yang pc kita tak larat nak handle itu satu sebab 
sebab yang kedua pula selalu restat pc kita ...bila dah tak boleh buat apa-apa kita matikan terus pc kita apa lagi meragam la dia dan sebab yang ketiga ialah kita muat banyak data kat dalam tu hampir penuh  itu antaranya dan banyak lagi la...buat back-up file copy ke cd ke tak pun dalam pendrive lagi selamat ...


HARDISK BILA DAH TAK BERBAJU



YANG KAT BAWAH NI MASA DIA BEROPERASI

0 komentar: